Elephant discovery - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Broekhuizen - WaarBenJij.nu Elephant discovery - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Broekhuizen - WaarBenJij.nu

Elephant discovery

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het weekend is begonnen! Ik ben helaas al 2 dagen ziekjes, maar we gaan gewoon door :-) Het is zonde binnen te zijn als er zoveel te zien is.
Gisteravond (vrijdag) zijn we naar de ladyboy cabaret show gegaan, eigenlijk zou ik de tweede dag dat ik hier was al gaan, maar dat ging niet door. Het was echt awesome, ze danste alsof hun leven er van afhing. Eentje kwam zelfs op mijn schoot dansen en deed in eens mijn gezicht tussen haar borsten. Hele aparte ervaring kan ik je zeggen, ook pijn want mijn neus is nu aangetast haha. Het was een hele goede show en ze weten het publiek (voor de mannen) erg goed te enterainen.
Daarna zijn we uitgegaan met in ons verre achterhoofd dat we de volgende dag natuurlijk vroeg op moesten voor wat iedereen ging doen. Ik ging samen met 2 jongens van de groep, Marc en Andrew, naar olifanten toe om op ze te rijden en te wassen e.d.
Het was meer dan een uur rijden, we gingen echt de bergen en de bossen in. De rit er naar toe was best wel ehm, uitdagend, aangezien een stuk van de weg niet verhard was. We zaten dan ook in een speciale jeep, je werd alle kanten opgeslingerd. Gelukkig had niemand van ons last van wagenziekte ondanks de kleine aanwezigheid van een kater ;-)
Eenmaal aangekomen in het dorpje mochten we eerst even kennismaken met de olifanten. Ze zijn zo rustig en nieuwsgierig, ze eten16 uur (!!!!) per dag. De organisatie waarmee we deze trip hadden gepland heet Elephant Discovery. Dit is opgezet door mensen die zelf uit de bergen komen en met olifanten zijn opgegroeid. Ze redden olifanten uit de stad omdat ze daar vaak ziek worden of doodgaan, het gras wat ze krijgen zitten namelijk allemaal giftige stoffen op gespoten of ze worden slecht behandeld. Eigenlijk neemt deze organisatie dus de olifanten weer mee terug naar waar ze horen.
We kregen traditionele kleding aan en ieder had een eigen 'mahoet', dit was een local die heel goed de olifanten kent, voor je eigen veiligheid. Voordat we er op mochten moesten we ze wassen, om ze te lijden waar ze heen moeten moest je hun oor pakken en er een beetje aan trekken en heel hard 'MA' roepen. In de rivier hebben we ze gewassen.
Daarna kregen we nog uitleg over de olifanten, hoe je kan zien of ze gezond zijn (wist je dat de randen van hun teennagels zweten als ze gezond zijn?) en wat je allemaal moet roepen om hem te laten lopen, stoppen enz. Oja, de mensen van het dorp roken de poep van een olifant. Dit gebruiken ze ook als medicijn tegen pijn, het is net als een joint want je wordt er ook high van.
Daarna mochten we op ze rijden. Dit was zonder zitting of wat dan ook. Op een olifant klimmen is nog verdomd moeilijk, je moet op zijn been gaan staan en dan jezelf optrekken. Zoals jullie weten heb ik kippenarmen dus dit was nog een hele opgave. Op het begin zat ik achter en Andrew op de kop, op het moment dat we erg stijl naar beneden gingen gleed ik helemaal naar voren en viel er bijna vanaf. Dat was dus best wel eng. Op de terugweg ben ik op de kop gaan zitten en dat was een stuk comfortabeler. Het was een prachtige groene omgeving met rijstvelden, we eindigden bij een waterval waar we met de olifanten gingen zwemmen en gingen lunchen.

Ik heb echt een SUPER dag gehad. Het is zo leuk om te zien hoe veel deze mensen van hun olifanten houden. Ze spelen met ze net zoals wij met onze hond thuis spelen. Ik vind het ook een erg goede organisatie en ik raad iedereen dan ook aan dat als je in Thailand wilt rijden op een olifant, met deze organisatie te boeken. Zo doe je ook nog iets goeds want ze redden olifanten en met het geld dat je betaald willen ze uitbreiden, kopen ze eten voor de olifanten en support je ook het dorp.

  • 26 Juli 2014 - 18:15

    Shauna:

    Aaaaah ladyboys! Leuke verhalen chick! Hopelijk voel je je snel wat beter.
    Heel veel plezier! X

  • 26 Juli 2014 - 23:43

    Benno:

    Geweldig leuk om dit allemaal te lezen. Kan me goed voorstelen dat je met volle teugen aan het genieten bent. Dit olifant,en zijn echt geweldig (en wat zijn ze groot). Hoop dat je verkoudheid snel overgaat. Op naar de volgende belevenis. Vind het leuk om je zo te kunnen volgen

  • 27 Juli 2014 - 08:52

    Marina:

    Hey Sanne, interessant om te lezen hoe de organisatie werkt en met de olifanten omgaat, lief! Zal best spannend geweest zijn die tocht.. Heel stoer iig! :-) Hopelijk knap je snel een beetje op! X

  • 27 Juli 2014 - 11:34

    Joy:

    Omgggg ik wil dit ooookkkk <3 Beterschap snoezieeee xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 6041

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Terug naar Thailand

Landen bezocht: