Childrens home - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Broekhuizen - WaarBenJij.nu Childrens home - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Broekhuizen - WaarBenJij.nu

Childrens home

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag is mijn derde dag als vrijwilliger. Ik was best nerveus om naar de kindjes te gaan omdat ik niet wist wat ik moest verwachten. Het huis waar ze in zitten is ongeveer 45 minuten rijden met een taxi. De weg er naartoe is echt heel erg mooi, je komt echt in het platteland terecht waar alles groen is en het ook een beetje koeler is.
Toen we daar aankwamen kregen we eerst een rondleiding, er zij 2 huizen die worden gerund door een gezin. Zij leven daar en slapen daar dus ook, sinds 3 jaar hebben ze dit opgezet en zijn erg gelukkig.
De kinderen waren op het begin nogal verlegen, behalve 2 kleine meisjes die ons direct overal mee naartoe sleepte. Ik zag dat de meisjes Loombandjes om hadden dus ik haalde de doos tevoorschijn die ik had gekocht thuis. Meteen ging iedereen, ook de jongens, aan de slag. Ze lieten allemaal trots hun werk zien en ik heb ook een paar bandjes van ze gehad. Verder zijn ze erg leergierig en willen ze graag Engels leren, helpen met huiswerk vinden ze ook fijn. Het zijn hele lieve kinderen waarvan sommige geen ouders meer hebben maar sommige daarvan zijn de ouders te arm om hun te kunnen onderhouden.
Mijn dagen zijn heel relaxed, de kinderen komen om 4 uur uit school dus dan begin ik en om 7 uur gaan we weer weg. We eten in de avond met de kinderen samen.
De dagen vliegen voorbij! Ik zit alweer op de helft van mijn eerste week, echt ongelofelijk.

Vandaag gaat mijn hart ook uit naar Nederland, ik las dat het nationale rouwdag is en wil iedereen alle sterkte toe wensen die iemand heeft verloren.

  • 23 Juli 2014 - 07:41

    Marina:

    Hey Sanne, heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, een hele belevenis! Stoer hoor! ;)) Ook lief dat je aan de vliegramp denkt.. :( Succes daar met de kindjes, tot het volgende reisverslag! X

  • 23 Juli 2014 - 08:32

    Joy:

    Goed dat je je weg daar een beetje hebt gevonden schattie! Xxx

  • 23 Juli 2014 - 09:46

    Adia:

    Echt heeeel leuk san! Geniet er lekker van en zie je snel weer! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6061

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

Terug naar Thailand

Landen bezocht: